sunnuntai 13. marraskuuta 2011

Jääruusu





Minä tulin ja tunsin poissaoloni hänen parissaan.
Ja minä kysyin mikä sen minussa tunsi.
Se oli aina toinen, aina toinen.

Minä todella vaeltelen, 
minä joka olen niin kuusikonkipeä ja unohtunut, 
käyskelen täällä ja etäisimmillä teillä.
Monesti menen horisontista,
ja maailma tulee niskan päälle.
Mutta aina minut kutsuu toinen.
Takaisin, takaisin.

Oi iltojen keveys kun et taukoa.
Oi sydänkipinä, kun he vaihtuvat toisistaan
ja iskevät vastakkain.
Se on savunhiljaisuus ympärilläni.
Se tunkeutuu nyt silmiin, se tuntuu kielellä.
Sillä on ruusunmaku.
Ei kukaan voi syyttää poissaoloaan.
Ja sinä näet miten kaikki varisee ympärille.
-Mirkka Rekola-




Ehkä meidän nuhamme johtuu siitä, että me koko ajan itkemme sisäänpäin.

2 kommenttia:

  1. Tanssitko valssia jään, kanssani!
    Loistavat niin tähdet jäätyneet nuo.
    Silmiin sammuneisiin kylmän kalvon ne luo
    Olet niin levoton
    Missä sielusi on
    Liekö rientänyt tuo uuden äitinsä luo
    Lapseni mun tähti syttymätön
    Väri aurassain on vielä seestymätön
    Kierrä kaukaa tää maa
    Huoneissain asustaa
    Vielä pelko ja yö
    Kova raastava työ
    Aika, kun nousta on sun pienoinen
    Tanssit valssia jään olet onnellinen
    Alla kuun uuden sen
    Alla yön valkoisen
    Tanssin tuon nyt jo nään
    Vaikka oottamaan jään...

    VastaaPoista
  2. Jääkukka se on se kaunehin kukka.
    Sulaa hitaasti.
    Tanssii jähmettyneesti.
    Asuu huoneessaan, yön tumman ja kuulakkaan.
    Ei selkoa saa, mitä se elämä on.
    Kiertää ja kaartaa, etsii tanssittajaa.
    Missä hän lie, levottomasti etsin häntä mä vain...

    VastaaPoista